sábado, 17 de mayo de 2014

TENDÈNCIES 2013

New Classics

Es tracte d'una tendència que es dirigeix a la creació de "nous clàssics del disseny", peces d'autor destinades a convertir-se en objectes de culte basades en les arrels del Disseny Industrial



Sublime by hand

La tendència de Sublime by hand suposa una nova manera d'apreciar la exclusivitat, on es reconcilia el know how tradicional de l'artesà amb la reinterpretació creativa i personal del dissenyador.
Un exemple de Sublime by hand seria la marca Moroso la qual introdueix alguns d'aquests objectes que segueixen la tendència.



Aquest és una peça del dissenyador Tord Boontje. La peça pertany a la col·lecció M'Afrique i tant la tela com la base de fusta estan fetes a mà.

The Essentials

Es basa en el bon disseny, amb la vocació de millorar la qualitat de vida de les persones. Així, els objectes han de ser impecables, perdurables en el temps i sobretot útils, de manera que resolguin les nostres necessitats, ja siguin funcionals o emocionals.
Una marca que segueix aquesta tendència en tots els seus productes és Ercol. La taula Treviso Desk ens mostra clarament la seva simplicitat tot i tenir calaixos.



Once upon a future

El producte, més que mai, es converteix en un servei, en un enllaç amb la informació que ens reporta. És llavors quan ens comuniquem amb els nostres objectes, interaccionen amb nosaltres i aprenen.
Una de les marques que segueix aquesta línia futurista és Electrolux i és que hi ha una quantitat d'elements inimaginables que ja s'han portat a terme.


Es tracta d'Enginyeria genètica, carn envasada i plats de peix al steu abast. Aquest dispositiu d'escalfament prepara cada element envasat d'acord amb l'etiqueta de RFID. El seu creador és un estudiant suís i l'ha anomenat Cocoon.

Everyday Solutions

S'agafa com a punt de partida les noves situacions de l'usuari. Es proposen productes dinàmics, ingeniosos, i pràcticsque simplifiquen i faciliten les accions de cada dia. És llavors quan es recupera i es torna a pensar allò multifuncional, plegable, modular, transformable i polivalent.
La marca que s'adapta totalment a aquesta tendència seria LaGranja.



S'anomena el Banc Abracadabra. És un set d'elements, de materials i colors diferents que, combinats entre si donen vida a infinites combinacions. Lineal, en illa, creu, o amb una estructura ramificada. És un antídot al gris de les nostres ciutats. 


Basik & Raw

Proposa productes extremadament simples i austers però funcionals i creatius com solucions davant el consumisme. Ho fa des de una perspectiva amable i propera a l'usuari. 
El grup d'arquitectes Taf Architects n'és un exemple amb la Wood Lamp.



Mind The Green

Ens animen a pensar d'una manera molt més creativa de cara a un futur compartit. Es tracta de buscar pràctiques i processos que no només siguin menys perjudicials sinó que siguin beneficiosos per lindividu, la societat i el medi ambient. Un dels seus representants és Jin  Kim


No hay comentarios:

Publicar un comentario